Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2012 13:15 - Глухи нощи и океани от гняв
Автор: badapple Категория: Изкуство   
Прочетен: 2149 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 20.02.2012 13:17


През живота си забравяме множество неща, изпускаме ги, подхлъзваме се на нестабилните плочки на знанието и увереността, падаме по очи на студената земя. Асфалтът заскрежава кожата ни и ледът се смива със сълзите ни, когато забравяме. Понякога губим и самите себе си и се лутаме из мрачни коридори, отваряме хиляди врати, но не можем да се върнем там, откъдето сме тръгнали. Има едно нещо обaче, което не забравяме. То циркулира в нас, пее непрестанно и кръстосва телата ни, кръстосва съзнанието и плисъкът му определя ритъма на нашето съществуване. То е животът в чистото му, брутално и алено проявление.

 Кръвта. 

 Кръвта е над думите и над съзнанието, над всяка наша мисъл, всяко наше изречение, всеки наш жест. Забравата в съзнанието е различна от забравата в кръвта – кръвта не се мени, тя винаги циркулира в тялото и го подхранва. Има собствен пулс и собствена мисъл, мисъл, която никога не утихва и не изтлява, докато съзнанието е слабо и подвластно на удари. Няколко повече думи, описани в един тефтер от кръв струват животи. Богомолка умира, стисната от слънчева длан, няколко хода на вселената се пренареждат, а някъде в паралелите на световете Богове потриват доволно ръце, получили прояснение. Гняв от мухъл прорязва небето, но обещанията са обещания и ходът на събитията е неумолим – също като течението на кръвта, устремила се бясно към крайната си цел. „Когато дойде моментът на най-голямата болка, тогава тя ще се излее и ще трябва той да знае и да вземе избора. Друг път няма, само през кръвта и времето.” 

И в пълната празнота на един момент, някъде и някак часовник мести своята стрелка и две от думите в един тефтер стават реалност, отброени в кръв. Един прост механизъм, един незрим, ефирен уред за измерване на нещо още по-незримо, повлича всичко със себе си. Кръвта се излива и с нея идва болката, идва и просветлението, което е помнено в кръв, а не в думи. Нещо, което не може и няма да бъде забравено.

Натискът се засилва и тя знае, че времето е дошло, да. Светът пее, пее с дробовете на всичките си проявления, песента я омайва и успокоява, носи упование. Богомолката умира, но някак спокойна, потопена в хода на всички закономерности. Аз виждам смъртта й, осъзнавам постепенно целия процес. Щриховете са черно-бели, виждам златистата аура отвъд тях, но не Слънцето от мухъл е виновен за секването на живот в малкото насекоместо телце. Не той е виновен и за редица други неща, прозирам изведнъж. Защото зад златото, като проказа, като разяждаща метала ръжда виждам чернотата, студена и грозна, изкривена и предизвикателна. Мракът, който са Онези, които са мен. Кръвта ми, както и кръвта на всичко, е подвластна именно на тях. Двуцветен съм, защото те са поискали да бъда такъв, да бъда част от игра, която първоначално е била поверена на друг. Но Онези, които са мен никога не поверяват нищо на другиго, а ехидно се кикотят при наивността на повярвалите.

 В кръвта ми се ражда гняв и те го усещат, но не ги е страх. Напротив, приканват ме, осмиващи и пренебрежителни, хриптят от удоволствие при моето объркване и ярост. Храня ги с това, както преди съм ги хранил с болката и самотата си. Един златист гигант е предопределен да връща духа на хората и доскоро мислех, че той е закономерността, която трябва да се спази. Сега проумявам, че от него не зависи почти нищо и други са фигурите, чиито сенки заливат душите ни в черно и бяло.

 Те се кикотят още по-силно, Тази, която е скреж разголва ледените си гърди пред взора ми. Копелета.

 Събуждам се, вратът ми кърви – там, където преди време мастилото се е впило, за да наложи своя отпечатък, да доразшири механизма и да влее часовника на моята развръзка. Сам съм в къщата, из мрака пърхат незрими криле и ехото от пляскането им отеква в съзнанието ми. Няма ги вече гласовете, знам къде са. Знам и какво са. Видях Боговете. Нея също я няма, само вил се преди часове цигарен дим напомня за предишното й присъствие, невидима компания от бледа кожа и тъмна коса, от мек смях и топли бедра.

 Но знам къде е този път, знам начинът им на действие. Шестте месеца са минали и кръвта ми е тази кръв, която не забравя. Знам в чии ръце съм пионка и знам какво се очаква от мен. Стисвам зъби и юмруци, кокалчетата побеляват в онази гама на бялото, която толкова добре познавам. Мозъкът ми тупти, във вените ми кипи вулкан, ален и гневен.

Аз съм океан от ярост.

Аз съм Син Нанна.

 И в глухотата на нощта, когато дори и кучетата се свиват от страх и скимтят без плам, излизам, за да потърся това, за което съм бил роден.

 А Боговете ме очакват.


Изображение: Raging ocean by bushbasher01

image

Новият ми проект: тук.


Тагове:   океан,   гняв,   ярост,   син,   разкази,   нощи,   нанна,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - amin
20.02.2012 19:21
znam ce si otkacen malak hicko ,edno nesto nauci se parvo da pusnecs nekoi na svoboda posle ako te obica ste se varne,e musulmanite angelceta bangelceta na hickok e te sa vse csampioni nali ,i si golemo laino moje no dano e primerno smarta na momiceto sled 100 godini.
цитирай
2. анонимен - amin
20.02.2012 19:25
a po zdrav ot men na dedo si alexa hickokova vse utrepki e sabral okolo sebesi e ne badete ot gubestite ,izv sine ce se poluci tva imam vina no i az sam zatvornik.iska mi se da becse drygo no vesticite sa si vestici znam ce iskacs smarta mi no neam vina,zatvora mi go dade dedo ti hickok i ne sa negovi decata a moi cu li malko govno dete si na minio laino takova mirilivo.
цитирай
3. анонимен - amin
20.02.2012 19:27
tue e i ti chi idecs boi ne sam ta bil kat malak no kat golem sta csamara da znaics lainice takova csi sluccsacs basta si minio inace boi po kuhata manerka hichko.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: badapple
Категория: Изкуство
Прочетен: 91260
Постинги: 52
Коментари: 44
Гласове: 50
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930